Isnin, 15 Julai 2013

Meriahnye Buka Puasa Kami

Alhamdulillah Selesai juga puasa hari nie dan berbuka bersama2 adk brk cuma yg tak dtg Ngah je.. katanye skt.. ok je kami smua..
Mak bila dgr ank2 nak buka puasa je otak die je dah terfikir2 apa menu nak msk. Anak ada 6 org, die dah fkr nak msk lauk masing2nye lauk kegemaran.. Yg penting Sup Kambing or daging mst ada..
Air plak.. mcm biasa la Air Panas dah tentu2 la TEh O Panas sedap wei ( sbb aku yg buat hak2 ) pastu air request dr abg ipar aku " AIR TAKIRA ".. air nie klu x request pun mst Abah nak buat.. Sbb dl ms abah sihat time bln puasa je die jual air soya dan air takira.. Air Takira nie yg glamor kat JB tue..Org JB tau la org TMN JAYA pun tau hak2... Betul tak korg..
  
Nie la rupa Air Takira
 Sllnye mak akan msk aku just tlg2 ape yg ptt je.. Pinggan, cawan, sudu hidangklu rajin ada la kuih muih yg aku akan buat..Memandangkan hubby request Kuih keria aku wat la utk semua.. kakak ipar aku K.Zana die mmg rajin bab hidang menghidang nie.. wakaka bab bsh pinggan K.Ros hu2..
Kuih Keria
Klu dah berkumpul mcm2 kuih akan ada..tp tahun nie mmg berbeza abg2 dan kakak ku smua dah tau makna "MEMBAZIR ITU IKUTAN SYAITAN" so thn nie msg2 tau ape nak beli ape yg xptt beli yg penting habis..Gile korg 7 org ADK BRDK + 5org ipar + 9 org ank buah ( yg leh mkn la yg kenit2 tolak tepi la kan ) nie je kuih korg bygkan mcm nye nak rebut mknan nie..

 Otak2 nie Bancik kata paling sopad..mane die tau kan dah rasa la tue kan.. tak puasa nie..
Bila buka mkn mmg sodap pun dan yg penting xde pewarna tau gebu lagi u.. Gred A
 
Otak2 dr Kajang

Ayam panggang dr Serdang
Nie Ayam bakar tak silap aku heri yg bakar nie.. Tip top licin kami nie smua hantu ayam.. ( eh kakak aku je kot gan ank buah aku ) Masa dieorg call mak tya lauk ape awal2 mak cakap " UMAH MAK XDE AYAM. NAK AYAM KORG BELI TAU " huk2 mcm tau je anak die yg sorg tue hantu ayam abis Bontut ayam kne kebas..

Mee Kari Dr Sg Besi
 Mee Kari nie K.Ros yg buat sndr Home made tau.. Aku xrasa sbb tkt angin dan On Diet..( Ops!! Diet pe bdn gedebok!! ) what ever la korg nak ckp apekan yg penting aku xnak angin msk bdn aku. bulan puasa nie. 

 Bubur Lambuk Surau terbaik dan digemari oleh ABAH ku.. Klu amik mst 3 bungkus.. em hentam je la..
Kakak aku msk " Serawa Durian" korg bygkan bulan puasa mkn durian Nikmat xhinggatkan.. Pastu die msk Syr Goreng ala2 Mak punya.. Sodap wei.. 
Sebelum berbuka yg Lelaki Idaman melaya smua dok jaga anak2 wakaka amik korg.Wanita Pilihan smua dok dapur siap2kan Juadah Berbuka Puasa..
 
  
Yg Dok atas kerusi mcm ahli Parlimen tue Ustad Donat kami huk2..yg agak kurang ajar tue kaki dok ats kerusi tue ank buah aku rambut ala2 artis K-POP..Tgk2 hubby gan Qayyum aboi baiknye die..
 

Dah lepas buka smua solat magrib berjemaah alhamdulillah...
Bila Tuan Tanah kedaun dah penat mcm nie gaya nye.. cian Abah.. 
Ape2 pun Alhamdulillah msh berpakat smua adk beradik..

Selamat Berpuasa dan Selamat Berbuka puasa 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan