Rabu, 21 Ogos 2013

Raya Pertama Part 1 - Di Teratak Ayahanda & Bonda Taman Jaya

Salam AidilFitri utk semua pembaca.. huk2 ada ke yg membaca entry aku nie kan.. Xpela ada ke xde ke ada ku kisah.. Tahun nie klu diikut2kan semua adk beradik aku dok beraya umh mak aku kat BTR, Cheras.. Tp Si abg aku heri tue die songsang sikit bl kami kat umh mak die kat kg. Bini die bila kami kat umh mak mertua msg2 die lak kat umh mak.. Yg ngah lak ada masalah yg xdpt di elakkan..
Em masa mlm raya aku kat umh mak mertua aku.. bkn tlg ape pun just aku nak amik feel ada takbir umh mak aku xde bkn xnak g tp surau xde org.. so mlm raya mak dan kakak aku sbk memasak.. aku lak sibuk mengemas pasang kapet kat umh mak mertua aku..Umah mak aku dah selesai sapa buat?? Aku la.. Ever year okies!! memandangkan mak abh dah xsihat..adk beradik pun ada umah msg2 aku dok umh mak abh so aku la yg buat.. walaupun penat tp aku seronok sgt.. xsabar2 jmp adk berdk dan meminta maaf.. aku yg bongsu so byk dosa2 aku.. byk aku menyusahkan adk brdk aku dan mak bpk aku..
Malam smp umh, tgk mak dan kakak msh kat dapur nasib la laki aku memahami aku.. die tlg uruskan ank2 masa tue kul 12.30 malam..igt nak g round KL tp kesian tgk mak aku dan kakak aku blm siap2 lg masak so aku sambung kerja2 mak masuk tido..tiggal aku dan kakak.. kul 3.30 pg so aku tarik diri kang gan ank aku nak susu lg ape lg..Bgn blk kul 6.30pg.. korg kira la brp jam aku tido..
Siap!! semuanye so time siap2kan ank2 dan laki aku.. Sedikit tencion gak si qayyum meragam hari raya pertama.. Bengang aku.. laki aku pun bengang.. die nak tido tp tahan mata nak main tp nagis.. Adoi agak strees wei..nak bgambar pun terpaksa senyum.. gan abg aku dtg lewat adoi nak beraya dah kul brp dr pagi asyik mkn je nie..  sementara kami tgu die kami bergambar dulu..

hak2 korg npk tak bertapa xde moodnye laki aku nie.. padahal perut dah kenyang.. yg mak mertua aku dah tya2 bl nak dtg umh.. adoi mak tgu kjap la lgpun turn umh sy kot.. adk brdk ramai tau bkn 3 org tp 6 org + 13 org ank buah so fkr2 la mcm ne ragam msg2.. Lepas kami beraya kami g la umah mak ye....

 Nie kakak aku.. yg no brp??? Aku ada sorg je kakak.. jie la die.. agak sama tinggi agak tembam pun sama.. yg penting korg npk tak??? Pipi kami sama bulat kan..

Nie lakAlong dan mak.. entah nape this year mak aku tak segan silu nak bergambar.. klu tdk sbk la die malu simpul nye.. seronok agaknye..

Em korg tgk muka si Qayyum nie Nak bergambar mmg die ikut peragai aku suka bergambar tp korg tgk la mata bengkak asyik nagis je..

Nie gan mak.. Suka la tue.. berseri2 muka aku nie hak2.. xsabar nak minta maaf sbb byk buat salah gan adk berdk aku.. sbb mulut aku agak lezer!!! Huk2 aku jenis xsuka simpan dlm hati biar trs ckp so abis situ situ la xde next-next day punya..

Huk2 Pease!!!! Senyum lps tue nagis.. Egh!!! tencion aku la...

Alo2 Kakak dan Mak.. 

 Tgk la.. laki aku ckp geram gan die hari tue.. Comel ank aku nie tp tue la die..

 Huk2 ank2 dara abh kami la yg paling Comel dan paling gebu hak2.. tp kakak aku lg gebu kot..
tantik tak kami???

 Huk2 sibuk je mereka2 nie den nak amik b2 je gan abah dah mereka xnak lpskan atoknye..



 Huk2 Irfan dan nantuk la ibu... jom kita tido la.. dah xlarat nie..

Tgu smp bancik smp katanye dah nak smp tp kul 12 kot smp.. ok ank2 ibu g tido dl ye.. jap lagi kt collect duit raya.. hak2,, 

Selamat Hari Raya Aidil Fitri Semua!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan